Σάββατο 28 Απριλίου 2012

svenska bok



Tisdag 21 juni, 2011


Den svenska bok mänsklighetens



 Dag ..... Jag närmade mig den största boken ... mänskligheten i modern kalythena år. 
Då blomma som vi erbjöd skrev sidor storhet själ! 
förstå äldre! 
försiktig och gärna lite yngre! 
början av 1960 var vi turen att välkomna och ta emot besökare från norr Europa: Sverige, Norge, Danmark ....  
Det var den första vågen som förändrade uppgifter Rhodian turism.Åtminstone utvecklingen av turismen kalythenou på grund av dem! 
först mötte dem, då barnen tioårsjubileum, kvadraten på vår by. 
I café "av Katsouni" började den minnesvärda balett Manolis Filippakis.Det var som en grekisk natt som är idag. Senare generaliseras till en annan. 
Vi väntade på torget, pojkar flickor med blommor i händerna! 
På bara hålla hand med besökarna, guidade dem genom gatorna i vår by!Missa inte skolan och kyrkan! 
du hamnar i våra hem och skapade en ny generation giarenion! " 
Utan att veta ett ord från deras språk, utom "Chalos" kommuniceras beundransvärt! godhet och vänlighet till vår leder! 
Och jag får boken jag nämnde ovan mänskligheten, när tre små kalythenes med svåra funktionshinder från födseln, fann de sina "räddare", som citeras av Smaro, en av tre barn. De andra två är systrar Tsambika fredag! 
Philhellenes skapat av svenska allmänheten fond och lyckats med det omöjliga för oss. 
 betala alla kostnader och vi återvände tre unga människor som står att njuta av livet! 
nu njuta glädjen i en familj med två barn vardera, så är det något skulle inte heller kunna det otänkbara  !

Namnen på cheferna för Hearn och Ingrid uttalas varje dag! De var våra goda vänner! De spelade oss som små barn! Så gör tusentals anonyma kalythenoi vänner! 
 De otaliga gåvor! 
Den "Pakka" barn värmer själen! 
aldrig kommer att glömma dem! 


Genom "bröstet" skicka ett stort tack till välgörare, våra svenska bröder. " 
 har det varit nästan 50 år och kanske några kanske inte vara vid liv! Tack nå avkomman och lära stolthet vi känner för det svenska folket! 
Smaro, Tsambika fredag ​​och skickar deras kärlek! 


Videon talar Smaro, den minsta av de tre systrarna! 


Tack Smaro, betrodda vi den mest värdefulla delen av dina känslor!  
(från bröstet av folk visdom) 

= giarenis vän till familjen 
Pakka = paket med gåvor

4 kommentarer:

Ginger sa ...
Jo jag har hittat min nya vän Kalythene. Kompiasa det inledningsvis när jag såg "lärare", men jag sa till honom inte besviken med den första. Efter lite arg ... för okända ord. Jag letade febrilt på nätet för att lära sig simenei "kalythena år", men sedan skickar in din blogg. I slutet av berättelsen, men jag hade löst alla frågor. Och nu sitter noggrant läsa att jag skrev att korrigera eventuella stavfel undgick mig. Många decennier och fortfarande inte säga komma bort från Main rädsla för läraren. Lördag kväll och din bra din goda söndag min vän.Jag skickar dig hälsningar från Ungern.
Kostis nämnda ...
Välkommen till vår bröstet, kära vän Ginger!
Borta är diktatorisk mästare i det förflutna .... är nu vänner med barn och med äldre barn .... att vi alla!
Vi är hedrade av din närvaro och den levande Din uttrycksfulla anledning!
Jag hoppas att du hittar intressanta Chest upphöjda känslor vanliga människor rena!
De kalythena åren är min egen stämpel .... på kort historia mina älskade byn Kalithies som ett landmärke och idag är vi en liten stat i område och befolkning!
Bra söndag till dig!
hälsningar till vackra Ungern och kommer att vara glad att se bilder.
Skriv en länk eller om du har anställda blogg!
Välkommen!
Kostis nämnda ...
Jag börjar och bli gammal ..
De två bloggar som stod omedelbart: Livet fotografier och bokmärken liv ...
Vi räknar med augusti!
Kostis nämnda ...
Vi är glada när vi ser unga barn till läsarna av populära visdom!
Tack Stefan!















Δεν υπάρχουν σχόλια: